reisverslag deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van sandra vriends - WaarBenJij.nu reisverslag deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van sandra vriends - WaarBenJij.nu

reisverslag deel 2

Blijf op de hoogte en volg sandra

18 Juni 2014 | Australië, Sydney

Magnetic island

Vandaag reis ik naar townsville om daar de boot te pakken naar magnetic island te gaan .
Kaartje kan je komen bij de ferry kost 30 dollar voor heen en terug .
Ik verblijf daar 3 nachten in het yha hostel koalavillage .
Tijdens mij verbijf heb ik een flyer gevonden dat je kan zwemmen met je paard in de zee , ik dacht dat is gaaf maar de prijs was wel aan hoge kant voor een rit van 2 uur dus ik heb er eerst heel goed over nagedacht voordat ik het zou doen . Eerst dacht ik , ik doe het niet want het is te duur , maar aan de andere kant dacht ik , ik kan het niet met kasja (paard) doen omdat die helemaal gaat flippe dus ik dacht ik pak nu is me kans , en dat heb ik gedaan zwemmen met een paard in waanzinnig hele mooie ervaring .
Waar ik verbleef voor 3 dagen kon je ook een koala tour doen eeeennn een koala vasthouden .
Dat was leuk alleen heel kort want het was vasthouden foto maken en weer doorgeven .
Koala zijn echt kroel beesten net knuffels ik kon er wel langer mee rondlopen ,maarja helaas kon dat niet .
We hebben ook nog andere dieren gezien maar die vondt ik iets minder want heb ik allemaal al vast gehouden .
Me laaste dag voordat ik weer terug ging naar townville heb ik nog wallybeas gevoerd dat kan je doen geffeory bay , er waren er stuk of 20 ook hele mooie afsluiting van de dag en magnetic island .

Cairns

vanuit townsville ben ik naar cairns gegaan ik wilde eerst naar mission beach gaan maar ik kreeg te horen dat daar niet veel is , dus ik ben doorgereisd naar cairns .
Ik verbleef daar 5 nachten , de eerste dag ben ik cairns een beetje gaan verkennen niet heel veel te zien vindt ik zelf , maar de andere dagen heb ik volgeboekt met tours , je kan het al raden denk ik jahoor ik ben naar great barrier reef gegaan , en wat is dat waanzinnig mooi. Ik heb nemo gezien en ocotopus, schildpad en dat was echt heel gaaf . Ik heb introductie dive gedaan wat echt waanzinning vindt beter dan snorkelen maar ik kreeg helaas te veel last van me oren dus ik heb geen 2 de duik meer gedaan wat ik wel heel jammer vindt .
Ik heb ook een tour gedaan om naar daitree forrest , cap tribulation wel op de zelfde dag helaas was het niet zo goed weer maar toch heb ik er van genoten .
De laaste dag in cairns heb ik nog een tour gedaan authentic aboriginal cultural experience .
Ik had eigelijk heel iets anders verwacht maar toch is de moeite waart , op het laats van de tour zijn we naar een echt aborinal gegaan we gaan samen met hem kreeften vangen , ik moet eerlijk zijn het was leuk om te doen maar ik ben helemaal lek gestoken door de muggen .

byron bay

Vandaag vlieg ik van cairns naar brisbane om dan zo naar het zuiden te reizen .
Aangekomen op brisbane met ik met de trein naar het centrum gegaan om daar de bus te pakken naar byron bay , in byron bay verblijf ik 3 nachten .
Eenmaal aangekomen in byron bay was het al avond en het regende .
Ik heb niet veel in byron bay gedaan maar wat ik wel heb gedaan was een dagtoch naar de lighthouse te maken wat zker de moeite waart maar wel een stevige wandeling voordat je er bent.
In het begin dat ik ik ga nog een x terug voor de zonsondergang maar toen ik wandeling had gedaan toen dacht ik nou laat maar ik kijk de zonsondergang wel van het strand wat net zo mooi. tijdens de wandeling moet je uitkijken voor walvissen , dolfijnen , schilpadden , ik heb ze gezien weer waanzinnig om te zien .


Port macquarie

Vandaag vertrek ik van bryon bay naar port macquarie voor 2 nachten .
In port macquarie heb ik een tour gedaan van uur walvissen spotten wat echt heel waanzinnig was maar ook wel een klein beetje eng , jij zit op een kleine boot en dan komt er een heel grote walvis aan zwemmen echt 50 meter van de boot vandaan of 19 meter onder de boot , ik dacht toen bij me zelf en als de walvis nu naar boven komt hahah. na de tour heb ik de stad verkent, ben naar de koala hospital geweest , de breakwall is eigelijk een muur met veel stenen en daar mag je op schilderen , ben ook nog naar kooloonbung creek geweest was niet echt heel veel aan maar wat ik wel heb gezien waren vleermuizen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

sandra

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 2425

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 02 September 2014

Australie , nieuw-zeeland

Landen bezocht: