reisverslag deel 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van sandra vriends - WaarBenJij.nu reisverslag deel 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van sandra vriends - WaarBenJij.nu

reisverslag deel 1

Blijf op de hoogte en volg sandra

03 Juni 2014 | Australië, Cairns

aankomst in brisbane


Vertrokken uit Amsterdam daar ben ik uitgezwaait door me ouders en me zus en 2 hele goeie vriendinnen en 1 van me vriendinnen had ook de kinderen bij en die waren voor het eerst bij schiphol dus die vinden het helemaal fantastie's .

Me eerste kleine tussen stop was na 11 uur was bangkock . Ik moet toch eerlijk zijn ik heb nog nooit zo goed geslapen in een vliegtuig wat was het rustig ik had gewoon 2 stoelen voor me zelf .
De tussenstop was ongeveer een uur dus dat viel gelukkig mee . Me volgende bestemming Tawain daar was me tussenstop iets langer ogeveer 10 uur maar dat ging eigelijke snel voorbij , want ik had een hotel geboekt bij novotel vlak bij het vliegveld je kan er zo naar toen met de hotelshuttel bus .
Dus bij het hotel heb ik nog lekker kunnen slapen en douchen heerlijke was dat na zo lange vlucht.

Me volgende vlucht ging om 23.50 taiwan ze tijd naar brisbane . in dat vliegtuig had ik weer een rij voor me zelf alleen mag van mij wel vaker kan ik tenmisten slapen in het vliegtuig.

Eenmaal aangekomen op brisbane vliegveld naar een lange vlucht van 22 uur .
Nu wordt het spannend kwam ik er makkelijk door heen of moeilijk bij de doane door de verhalen van border security , Nou ik kwam er heel makkelijk door heen , paspoort laten zien en vola wachten op mij backpack en kaartje laten zien en ik mocht naar buiten .

Effe een buskaartje besteld 15 australie's dollars en hop met de shuttelbus naar me eerste hostel in Australie Yha hostel .

Me eerste indruk van het hostel was leuk en hele leuk spontane mensen . Ik kreeg me sleutelpas en hop naar me kamer ik was eerst van plan om rond te gaan kijken maar daar kwam niks van in , dus ik heb lekker de douche genomen en me bed in gedoken .
Na effe bijgeslapen ging ik op zoek naar de supermarkt en ja soms klopt het wel van dom blondje want die dag was ik een dom blondje , dus voor de volgende x eerst goed op de kaart kijken voordat je helemaal verkeerd loopt .

Dag 2

Vandaag was de dag om brisbane te verkennen , Ik had gelukkig een plattegrondje en ja nu kijk ik wel goed op de kaart en gelukt ook dus nu niet een dom blondje hahaha.
Ik heb vandaag een wandeling gemaakt . dit heb ik allemaal gezien .
southe bank : als ik eerlijk moet zijn vindt ik het tegen vallen ik had er echt meer van verwacht maar er was ook onderhoudt dus daarom zou het misschien tegen vallen
wheel of brisbane bij south bank
city hall
goodwill brige
city botanic gardens
Was een redelijk dagje ik was om 10.00 denk ik vetrokken en om 15.00 was ik terug tussen door nog effe gezeten hier en daar waren leuke plekkjes .Er zijn wel veel hardlopers niet normaal ik denk dat ik geen 1 min zonder een harloper tussen zat .
Ik moet ook zeggen ik heb niet veel last van de jetlag ik heb het erger gehad . dus hte helpt wel veel slapen in het vliegtuig .

terug bij het hostel heb ik lekker me gemak gehouden brisbane heeft niet heel veel . ik wil nog naar een paar plekken maar daar heb ik nog de tijd voor tot vrijdag anders de volgende x als ik weer langs kom .


dag 3

De planning was vandaag eigelijk niks te doen alleen een beetje lezen maar toch maar niet gedaan , in de plaats ben ik naar Roma street parkland geweest , eerst dat is niet de moeite waard maar toch wel stiekem . Ik heb daar ongveer 2 uur rond gelopen . Daarna weer lekker terug naar hostel gegaan een boekje lezen . Morgen vetrek ik om 10:45 richting naar rainbow beach voor 3 dagen . daarna is een nog een week informatie week want ik volg een programma via visitoz en daarna gaat het avontuur beginnen ik ben benieuwd waar ik kom te werken . ik hoop een paarden ranche maar stiekem hoop ik op een echte range met schapen en koeien en ze lekker op te drijven dat is de echt australie ervaring vindt ik dan .Ik ga het meemaken .

Rainbowbeach

Vandaag ben ik om 10.15 vertrokken met de Greyhound bus naar Rainbow Beach , tussen door nog een mooie stop gemaakt om wat te eten ongeveer 30 min . toen ging de bus weer verder op naar Rainbow beach . Ik vindt het helemaal niet erg dat er in de bus wordt gepraat maar elke seconden van elke minuut en elke minuut van elke uur dat is me een beetje te veel van het goeie ik werd er op een gegeven moment gek van . trouwens ik ben 2 Nederlanders tegen gekomen , voor de rest heel veel engelsen , duiste , fransen .

Ik ben vandaag de rest tegen gekomen die mee aan visitoz doen 3 jongens ze komen van engelland ,zuid-afrika ,nepal dus uit elke deel van het land komen die cursisten .

Eenmaal aangekomen in Rainbow Beach was het niet ver lopen naar hostel want waar we ook uitstapte was ook de hostel aan de over kant van de weg dus hoef ik niet zover te schouwen met me zware backpack .
Eenmaal me spullen gedropt en hop het dorp in , even naar het strand gegaan en natuurlijk cornflakes gehaald jeeeeeeh daar heb ik echt heel veel zin in (ik mis het nu al )

Ik heb vandaag een tour adventure tarvel bugs en de tour was wilde dolfijnen voeren 30 Australie dollars + 10 Australie dollars voor het voeren en om binnen te komen , ik werd om 6.45 opgehaald door dolfijnen ferry , ongeveer 30 min varen toen was ik aangekomen bij de plek waar je die dolfijnen kan voeren , duurde echt lang voordat de dolfijnen kwamen , ik was er om rond 7.15 en ik moest weer terug op de ferry zijn om 8.15 maar omdat ik meer dan een uur zat te wachten dat ik echt dat ze niet meer kwamen omdat ik terug moest met de ferry maar op het moment dat ik terug was zei de kapitein dat ik nog langer mocht blijven , dus hop weer terug naar de plek waar je ze kan zien en even later kom de kapitein naar de mensen van de dolfijnen gerent van ze komen er aan , en idd ze kwamen eraan een moeder met haar dochter jeeeh , helemaal blij want ik had het al opgegeven je weet eigelijk nooit wanneer ze komen .

Ik moet zeggen dat ik de ene kant jammer vindt dat je maar 1 vis per persoon kan geven maarja het zijn wilde dolfijne ze mogen maar zoveel kilo vis per dag . o trouwens er waren ook pelikanen als ik het goed heb echt op 10 meter afstand wel gaaf omdat zo mee te maken . die wilde natuurlijk ook een hapje van dat lekkere vis .

Nadat ik terug rainbow hostel ben ik nog lekker effe strand gegaan om effe de boel te verkennen , en even de plek van Coloured Sands te zoeken . Ik ben ook even een zandheuvel opgeklomen zwaarder dan verwacht maar eenmaal boven heel mooi uitzicht over de rainbow beach .




hervey bay

Vanuit Brisbane ben ik naar hervey bay gegaan met de greyhound bus , ik heb ook een hostel geboekt bij flasbackers hervey bay ik kan je het zker aanraden ,
In hervey bay is niet veel te doen maar je van uit hervey bay kan je naar de beroemde zand eiland (fraser island ) .
Dat heb ik dus gedaan ik heb een dagtour gedaan je kan ook overnachting er bij nemen maar dat wilde ik zelf niet . Ik heb de tour geboekt bij ( unique fraser ) en dat was gelukkig een goede keuze wat je meestal in 2 dagen doet doe je nou in 1 dag . 75 mile beach ocean highway , en deze is ook echt officele snelweg dus dat is wel fantasie’s. tijdens deze tour ben ik nog naar Central station rainforest , the meheno shipwreck , lake mckenzie , eli creek , en waar je eigelijk alleen kom met de 2 daagse tour ben ik nu ook geweest met de 1 daagse , Idian head fantastie’s uizicht over fraser island , verder zijn we nog naar champagne pools geweest dat is de enige veilige plek op eiland in de zee kan om veilig te kunnen zwemmen .


Agnes water

Vanuit hervey bay ben ik naar Agnes water gegaan is een klein stadje met een mooie wandeling die je over de strand kan doen , ik heb hier 1 nacht geslapen in het hostel genaamd backpacker 1770 was een redelijk goeie hostel voor 1 nacht .
Op de dag dat ik ging vertrekken was in de avond dus ik had nog een hele dag om wat te gaan doen , ik heb een wandeling gemaakt over het strand wat zker de moeite waard is , alleen ik had een verkeerd oordeeltje gemaakt het was iets verder dan ik dacht , daar was 1 voet niet echt heel blij mee . ik was ook iets langer weg dan gedacht maar de wandeling en het uitzicht was top. je kan hier ook heel goedkoop leren surfen voor 17 dollars en dan voor 3 uur maar dat heb ik niet gedaan zijn genoeg andere plekker waar je kan je leren .

Airlie beach / whitsundays

Vanuit Agnes water ben ik met de nachtbus naar airlie beach gegaan , Ik kwam in airlie beach om 7.00 uur aan in de ochtend dus lekker optijd .
Ik heb daar in een hostel overnacht backpackers by the bay was een gezellig hostel toen ik daar aan kwam kon ik ook gelijk in me kamer wat eigelijk heel erg fijn is .
Ik heb daar ook mij whitsunday cruis tour geboekt eigelijk was dat een heel goed idee , omdat ik daar heb geboekt kreeg ik de baggage opslag gratis en een gratis nacht als ik terug kwam dus dat is lekker meegenomen .
Ik heb mij tour geboekt bij s,v whitsundays (eco saling safary ) ik heb 3 dagen ,2 nacht geboekt . site van saling safary (www.tallshipadventures.com.au) .

Op dinsdag 27 mei vertrek ik voor 3 dagen naar whitsundays islands.
Daarvoor heb ik airlie beach nog even gauw bekeken maar eerlijk gezegt vindt ik er niks aan het is genoeg voor 1 dag het is echt toeristie’s, dat vindt ik eigelijk best wel jammer maar voor lekker te relaxen is het goed te doen

Op de boot was er plek voor 24 personen maar onze groep hadden geluk we waren met 12 personen. Ik heb tijdens de tour eerlijk genoten van het uitzicht het was zo rustgevend plekken sommige plekker was het echt muisstil dat je helemaal niks hoord.
Tijjdens deze tour ben ik gaan snorkelen op 3 verschillende plekken 2 x op een plek waar heel veel verschillend vissen en reef de 3 de plek was met schildpadden wat echt onzetten gaaf en mega mooie ervaring is om nooit te vergeten. oja en op de 2de plek zag ik ineens iets heel groot voor bij zwemmen en dacht shit een haai maar dat was het gelukkig niet . Ze zeggen dat wij mensen niet op het menu staan van de haaien maar ik wil het wel geloven maar het klinkt onwerkelijk als een haai honger heeft en ziet iets drijven of zwemmen dan denk ik die pakt het eten wat hij tegenkomt.

We zijn natuurlijk ook naar whitsunday beach geweest wat echt waanzinnig mooi is , wat ze zeggen over het zand is 100 % de waarheid echt heel wit .
Oja en tijdens de hele cruise moet je een stingersuit aan wat eigelijk heel irritant is om steeds aan te trekken , maarja het is voor je eigen veiligheid .We waren trouwens op de cruise met 2 nederlanders waaronder ik , 2 engelsen en 8 duisters het was een gezellige 3 dagen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

sandra

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 2429

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 02 September 2014

Australie , nieuw-zeeland

Landen bezocht: